Aranżacja wnętrz – natura kontra technologie

Architektura wnętrz coraz częściej stawia na nowoczesne technologie. Powinna tym czasem powrócić do opierania się na naturalnych rozwiązaniach.
Zdaniem Oliviera Heatha, specjalisty od biophilic designu, efektywne budownictwo nie musi wcale posługiwać się zaawansowanymi technologiami. Budowlańcy, projektanci i architekci powinni raczej skoncentrować się na samym człowieku i jego środowisku. Symbioza z naturą może być bardzo użyteczna – zarówno dla klientów, jak i przedsiębiorców.

 

Biophilic design
Celem biofilii jest życie w zgodzie z naturalnym środowiskiem. Według jej spostrzeżeń stałe urbanizowanie społeczeństwa nie prowadzi do szczęścia. Biophilic design ma wprowadzać do mieszkań, domów i przestrzeni biurowych takie rozwiązania, które będą redukować poziom stresu, poprawiać samopoczucie, dbać o zdrowie i przy tym wzmacniać kreatywność oraz produktywność.

 

Przestrzeń zgodna z biophilic design
Jak jednak architekci mają wykorzystywać te zasady biofilii w praktyce? Powinni przede wszystkim oferować swoim klientom bezpośredni kontakt z naturą: wodą, roślinami, naturalnymi promieniami słonecznymi i powietrzem – przekonuje Krzysztof Stec z firmy Dolomit wykonującej remonty i wykończenia wnętrz z Wrocławia. Druga zasada polega na wykorzystywaniu materiałów ekologicznych oraz nadawaniu różnym elementom kształtów czy kolorów kojarzących się z naturą. Trzeci i najważniejszy etap skupia się na reakcji konsumentów na projekty wnętrz.
Widać bardzo wyraźnie, że naturalne trendy zyskały już aprobatę projektantów oraz klientów. To one najprawdopodobniej zawładną przyszłym rynkiem architektonicznym.

Spory sukces Polski w dziedzinie projektowania wnętrz

To Warszawa jest w tym roku gospodarzem najważniejszych wydarzeń wnętrzarskich organizowanych w Europie Środkowej. Targi odbywają się pod nazwą Warsaw Home.

 

Udany debiut
Pierwsza edycja imprez zdołała przyciągnąć do Warszawy ponad 25 tys. osób. Centrum wystawiennicze Ptak Warsaw Expo odwiedzili zainteresowani nowymi inspiracjami klienci oraz partnerzy biznesowi – architekci, projektanci oraz przedsiębiorcy. W ciągu trzech dni zapoznawali się z propozycjami aż trzystu zagranicznych i polskich marek przodujących w branży architektonicznej.

 

Zmiany w branży
Jeszcze kilka lat temu design był dla Polaków czymś obcym i ekskluzywnym. Pozytywny odbiór targów i szerokie zainteresowanie nowoczesnymi produktami pokazało jednak, że zwiększył się popyt na innowacyjne rozwiązania architektoniczne. Dużą popularnością cieszyły się na targach produkty vintage, wyroby minimalistyczne oraz futurystyczne technologie.

 

Druga edycja targów
Jak mówią sami organizatorzy Warsaw Home, druga edycja targów, planowana na 6-8 października, ma być przygotowana z jeszcze większym rozmachem. Eksponaty zostaną zaprezentowane na gigantycznej powierzchni 65 tys. m kwadratowych. Jak na razie zgodę na udział w wydarzeniu wyraziło 600 producentów mebli, oświetlenia, dekoracji, ceramiki itp.
Organizacja targów wnętrzarskich to ważny krok dla rynku całego kraju. Ma on pozwolić polskim producentom pozyskać klientów zagranicznych oraz przekonać do innowacji tych, którzy dalej nie uznają projektowania wnętrz za ważną dziedzinę.

Pełna relacja z targów znajduje się na stronie http://warszawa2016.pl/.